انواع برنامه نویسی

برنامه نویسی

من در دوران برنامه نویسی و کد زنی خود با مشکلات و سختی های زیادی رو به رو شدم و حداقل 5 نوع مختلف کد را شناسایی کردم. همه ی آنها در مرکز نرم افزار قرار داشتند. بدون یک ترکیب سالم از این سبک های برنامه نویسی مختلف، به سختی و در مدت زمان طولانی تری پروژه خود را به پایان می رسانید که حتی پایدار و مناسب هم نمی شوند.

انواع برنامه نویسی

1- برنامه نویس کمال گرا OCD

می خواهی با کد من چه کار کنی ؟

این گروه پایه ی شرکت شما می باشد. هر وقت چیزی مشکل پیدا کند آن را سریع و به صورتی که هیچ وقت مشکل پیدا نکند حل می کند. البته به این که کار چگونه به نظر می رسد اهمیت نمی دهد، سهولت استفاده، یا نگرانی های بی مورد دیگر، اما کار را ممکن می سازد بدون از دست دادن بی مورد زمان.

2- برنامه نویس Duct Tape

ممکن است کد خیلی ظاهر خوبی نداشته باشد اما بالاخره کار می کند.

این گروه به محدودیت زمانی و بودجه ی شما اهمیتی نمی دهد، زمانی که آنها را با هنر برنامه نویسی مقایسه می کنید خیلی ناچیز به نظر می رسند. زمانی که نهایتا شما محصول کامل شده را دریافت می کنید هیچ گزینه ای جز ارسال گزینه ی زیبایی خیره کننده نخواهید داشت، کد بی نقص و عیبی می باشد. خیلی مهم می باشد که هر کاری که می خواهید انجام دهید یک پروژه خوب را خراب و بدنام نکند . به خوبی و با کیفیت عالی روی کدها کار می کند.

3- برنامه نویس نظری

خب این یک احتمال می باشد، اما در تمرین می تواند جایگزین بهتری باشد.

در جهان او یک حقیقت وجود دارد، نوشتن کد بد است. اگر شما در حال نوشتن چیزی هستید پس اشتباه می کنید. شخص دیگری این کار را قبلا انجام داده و می توانید از کد او استفاده کنید. به شما کمک می کند که این تمرین سریع تر انجام شود. اما زمانی که شما پروژه را دریافت می کنید فقط با 20 خط کد رو به رو می شوید که خواندن آن نیز بسیار آسان می باشد.

4- برنامه نویس ستیزه جو

چه می خواهید؟ برنامه به درستی کار می کند، این طور نیست ؟

گروهی که نمی تواند نسبت به کیفیت پروژه بی اهمیت باشد، خصوصا اگر پروژه شخص دیگری باشد. وظیفه خود رو که از او درخواست شده بود سریعا انجام می دهد. ممکن است شما روش و کار او را دوست نداشته باشید، برنامه نویس های دیگر از او متنفر هستند اما مدیران و مشتریان عاشق آن می باشند. هر چقدر هم زحمت زیادی برای شما به وجود اورد کار های شما را با یک دست و بسیار سریع انجام می دهد.

5- برنامه نویس ضد برنامه نویسی

من یک برنامه نویس هستم، من فقط کد نمی نویسم.

این گروه نسبت به کاری که باید انجام شود بیشتر روی گزینه ها تمرکز دارد. 80% زمان خود را وقف خیره شدن به کامپیوتر و فکر کردن به راه های تمام کردن وظیفه خود می کند، 15% زمان خود را صرف شکایت کردن از محدودیت زمانی غیر منطقی می کند، 4% زمان برای تصحیح گزینه ها صرف می شود و نهایتا 1% زمان را برای کد نوشتن می گذارد. زمانی که شما کار نهایی را دریافت کنید، همیشه با عبارت ( اگر زمان بیشتری داشتم با کیفیتی بهتری کار می کردم ) همراه می باشد.

نظر شما چیست ؟

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Site Footer

Sliding Sidebar

درباره ام اس پی سافت




ام اس پی سافت در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۹ با محوریت آموزش برنامه نویسی و انتشار پروژه های برنامه نویسی شروع به کار کرد که پس از چند ماه موضوعاتی همچون آموزش های تصویری و دوره های آنلاین هم به ام اس پی سافت اضافه شد. در حال حاضر چندین نویسنده و برنامه نویس در ام اس پی سافت فعالیت می‌کنند.

اینستاگرام ام اس پی سافت

No images found!
Try some other hashtag or username