X# عضو جدید خانواده .NET

X#

آنچه که .NET را منحصر به فرد می نماید، سازگاری و قابلیت توسعه آن می باشد. نه تنها C# بلکه چندین زبان دیگر نظیر F# نیز براساس این مدل انجمن محور توسعه پیدا کرده اند.

حالا، عضوی دیگر به خانواده زبان های .NET پیوسته است. این عضو جدید X# است، که به صورت ایکس شارپ خوانده می شود. زبانی که قابل نصب روی ویژوال استودیو 2017 است و به صورت عمومی از 17 مارس قابل دسترسی می باشد. X# اپن سورس بوده و نحوه نگارش آن براساس xBase است.

توسعه پروژه X#، که از سپتامبر شروع شد، شامل اعضای سابق تیم های توسعه Visual Objects و Vulcan.NET شامل Fabrice Foray، Nikos Kokkalis، Chris Pyrgas و Rabert van der Hulst می باشد.

جزئیات بیشتر درباره X# را می توانید در Visual Studio marketplace  مشاهده نمایید. از این پست:

X# چیست؟

X# یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر نحوه نگارش xBase می باشد. این زبان از گویش های مختلف xBase پشتیبانی می کند. هسته زبان مشابه C# و با نحوه نگارش xBase به نظر می آید. گویش های قابل پشتیبانی دیگر VO/Vulcan، FoxPro، dBase، Xbase++ و Harbour می باشد که هر گویش تمام انواع داده ای خاص خود را اضافه می کند.

این محصول شامل اجزای زیر می باشد:

  • Compiler
  • Runtime
  • Visual Studio integration

می توانید آن را از لینک زیر دانلود کرده و بیشتر با آن آشنا شوید.

www.xsharp.info

مسعود شریفی هستم موسس ام اس پی سافت و مدرس زبان های دات نت در این وبلاگ از اخبار ام اس پی سافت و هم مطالب مربوط به کسب کار مینویسم.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Site Footer

Sliding Sidebar

درباره ام اس پی سافت




ام اس پی سافت در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۹ با محوریت آموزش برنامه نویسی و انتشار پروژه های برنامه نویسی شروع به کار کرد که پس از چند ماه موضوعاتی همچون آموزش های تصویری و دوره های آنلاین هم به ام اس پی سافت اضافه شد. در حال حاضر چندین نویسنده و برنامه نویس در ام اس پی سافت فعالیت می‌کنند.

اینستاگرام ام اس پی سافت

No images found!
Try some other hashtag or username