برای کارآفرین شدن چه باید کرد ؟

کارآفرین

کارآفرین بودن کار ساده‌ای نیست. ترکیبی از کمی اشتیاق و علاقه و میزان زیادی برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار می‌تواند شما را به آن‌چه می‌خواهید برساند.

کارآفرین بودن کار ساده‌ای نیست. ترکیبی از کمی اشتیاق و علاقه و میزان زیادی برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار می‌تواند شما را به آن‌چه می‌خواهید برساند.

۱- بدانید چه می‌خواهید.
آیا آرزوی این را دارید که فرمانروایی خود را داشته باشید یا می‌خواهید وقت استراحتتان را با آسودگی در کنار فرزندانتان بگذرانید؟ اغلب از کارآفرینان می‌شنویم که می‌خواهند کسب‌وکاری راه بیاندازند تا بتوانند فرزندانشان را حمایت کنند و در زمان بازنشستگی آسوده‌خاطر باشند. آن‌ها می‌خواهند در هر جا هستند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند و خدمات و محصولاتی را که دوست دارند عرضه کنند.

باید بدانید که لازم است تا وقت زیادی برای کسب‌وکارتان صرف کنید. انگیزه‌ی کاری شما باید آن‌قدر زیاد باشد که بتوانید با چالش‌های پیش‌رو کنار بیایید.

۲- بیش از آنچه صحبت می‌کنید، گوش بدهید.
ارتباطات مهم‌اند و رویدادهای شبکه‌ای راه بسیار خوبی برای این کار هستند. این رویدادها هم‌چنین روش مناسبی برای ملاقات با مشتریان بالقوه است، اگرچه همه افراد در این مسیر موفق نمی‌شوند. این رویدادها فقط برای رد و بدل کردن کارت ویزیت نیستند بلکه فرصت‌های خوبی برای یادگیری در اختیار افراد قرار می‌دهند.

خودتان را به افراد جدید معرفی کنید و سعی کنید زمینه مشترکی پیدا کنید. اگر بیش از صحبت کردن گوش کنید، شانس این را دارید که در موقعیت‌های مناسب، راه‌حل مناسب را ارائه دهید.

۳- خودتان را ثابت کنید.
افراد برای چیزهای ارزشمند خوب هزینه می‌کنند. اگر در کسب‌وکار خود تازه‌کار هستید، کارتان مشکل می‌شود؛ پس سعی کنید خود را ثابت کنید.

۴- در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید.
امروزه اطلاعات زیادی را می‌توان از طریق اینترنت بدست آورد. افراد قبل از آنکه کاری انجام دهند در اینترنت جست‌وجو می‌کنند تا بتوانند اطلاعاتی را که می‌خواهند دریافت کنند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند محصول و یا خدماتی که شما عرضه می‌کنید ارزش آن را دارد که برایش وقت و هزینه صرف کنند و یا نه. بنابراین مهم است که برای پاسخگویی حضور داشته باشید. به این معنا که وبسایتی داشته باشید، در صفحات اجتماعی حضور داشته باشید و مهمتر از همه این که با مشتریان در ارتباط باشید.

۵- سرتان به کار خودتان باشد.
اغلب وقتی بیش از حد به آن‌چه در اطرافمان اتفاق می‌افتد توجه کنیم، از آن‌ها تأثیر می‌پذیریم. بررسی می‌کنیم، تلاش می‌کنیم، ولی در نهایت پیشرفتی نمی‌کنیم. تنها چیزی که باید کنترل کنید خودتان هستید. و این به معنای کار کردن است. نگران نباشید که دیگر کارآفرینان و یا شرکت‌ها چه می‌کنند. تنها نگران خودتان باشید!

۶- از کم شروع کنید.
اگر می‌خواهید خبره به بنظر برسید، مهم است که از پایه و کم‌کم شروع کنید. مثلاً اگر می‌خواهید سخنران یک سخنرانی بزرگ باشید، بهتر است با حضور در روزنامه، تلویزیون و یا رادیوی محلی شروع کنید. در کسب‌وکار نیز به همین‌صورت است. به طور کلی، ایده خود را به صورت آزمایشی به اجرا بگذارید و منتظر بازخوردها باشید. اگر بازخورد خوبی گرفتید، آن را گسترش دهید.

۷- ناامید نشوید.
بسیاری از افراد از ترس و شکست تأثیر می‌پذیرند. قابل درک است. کارآفرینی رعب‌آور بنظر می‌رسد. ولی آن‌چه اهمیت دارد ادامه دادن این راه است. مشتریانی هستند که ابتدا از ورود به دنیای تکنولوژی اجتناب می‌کنند، ولی در نهایت به آن وابسته می‌شوند. آدم‌ها تغییر می‌کنند. اگر ارزش چیزی را به آن‌ها نشان دهید، خوشحال می‌شوند که یک چیز جدید را امتحان کنند.

این هفت درس را به خوبی فرابگیرید. نه تنها در کسب‌وکار، بلکه در زندگی نیز کاربرد دارند.

 

مسعود شریفی هستم موسس ام اس پی سافت و مدرس زبان های دات نت در این وبلاگ از اخبار ام اس پی سافت و هم مطالب مربوط به کسب کار مینویسم.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Site Footer

Sliding Sidebar

درباره ام اس پی سافت




ام اس پی سافت در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۹ با محوریت آموزش برنامه نویسی و انتشار پروژه های برنامه نویسی شروع به کار کرد که پس از چند ماه موضوعاتی همچون آموزش های تصویری و دوره های آنلاین هم به ام اس پی سافت اضافه شد. در حال حاضر چندین نویسنده و برنامه نویس در ام اس پی سافت فعالیت می‌کنند.

اینستاگرام ام اس پی سافت

No images found!
Try some other hashtag or username