رازهای یک فریلنسر موفق چیست ؟

رازهای یک فریلنسر

حتما دید کسانی را که به جای اینکه در جایی مشغول به کار باشند خودشان درامد زایی میکنند و اینکه طوری رئیسی جز خود ندارند.اینگونه افراد را از ه زاویه ای نگاه کنید ، افراد موفقی هستند چون ویژگی هایی دارند که میتواند به پیشرفت آنها کمک کند.چند ویژکی مهم وجود دارد که یک فریلنسر خیلی زود میتواند موفق شود.که انها را باهم برسی میکنیم.

۱- مهارت‌های ارتباطی قوی
اکثر فریلنسرها تنها به صورت آنلاین کار می‌کنند. بنابراین ناچارند از تماس صوتی، مکالمه‌ تصویری، چت و ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنند. اگر می‌خواهید مشتریان در اولین برخوردها احساس کنند که شما کارتان را بلد هستید لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. البته اگر یک نویسنده فریلنسر باشید، داشتن دانش بالا در مورد زبان نوشتار نیز ضروری است.

برای برقراری ارتباط قوی باید از طرز بیان خوب و لحن مناسب استفاده کنید تا اثر خوشایندی بر مشتری بگذارید. به هر ایمیل در عرض ۲۴ ساعت پاسخ بدهید و بدون اینکه مشتریان خود را مدت زیادی در انتظار بگذارید به سوالات پاسخ بدهید.

۲- رفتار حرفه‌ای
حرفه‌ای بودن یعنی به مشتریان نشان بدهید که قادرید چه کارهایی انجام بدهید و چه وقت می‌توانید آنها را به انجام برسانید. حرفه‌ای‌ها همیشه به قول خود عمل می کنند و اهمیتی نمی‌دهند که چه موانعی ممکن است در مسیر اجرای پروژه وجود داشته باشند. آنها به اصول اخلاقی وفادارند، به موقع ارتباط برقرار می‌کنند، و همیشه برای توافق‌های اولیه با مشتریان خود، احترام قائلند.

۳- مهارت در مدیریت زمان
یک فریلنسر برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد زمان را به طور موثری مدیریت کند. به همین دلیل است که لازم است یک برنامه زمانبندی شده برای تمام فعالیت‌های روزانه‌ی خود داشته باشید. لازم است بدانید در هر روز چند ساعت می‌توانید کار کنید و به چند مورد می‌توانید رسیدگی کنید و مسئولیت چه نوع وظایفی را می‌توانید برعهده بگیرید. مدیریت مناسب زمان، تضمین کننده‌ی این موضوع است که مشتری‌های خود را ناامید نمی‌کنید و آنها شما را به چشم شخصی قابل‌اعتماد خواهند دید.

۴- ایستادگی
فریلنسینگ نیز درست مثل هر مورد دیگری در زندگی نیاز به پافشاری و ایستادگی دارد. این موضوع به خصوص در آغاز کارتان اهمیت دارد؛ درست هنگامی که درخواست‌های کاری شما پی‌در‌پی رد می‌شوند و پیدا کردن شغل بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در میان این بحران تنها چیزی که می‌تواند شما را به ادامه تشویق کند ایمان و اعتقادتان به مهارت‌ها و توانایی‌هایی‌ست که دارید. رسیدن به موفقیت نه تنها در زمینه فریلنسینگ، بلکه در هیچ زمینه‌ای آسان نیست. از اهداف خود دست نکشید و بر حرکت در مسیرتان پافشاری کنید و باور داشته باشید که در پایان هر سختی، آسانی است.

۵- اراده و مسئولیت‌پذیری
این دو مورد، از مشخصاتی هستند که یک فریلنسر حتماً باید دارا باشد. توانایی تکمیل یک پروژه، بیرون رفتن برای دیدار با مشتری‌ها، و به انجام رساندن پروژه در زمان تعیین شده، نیاز به اراده و عزمی راسخ دارد. شما مسئول تمامی کارها و کم‌کاری‌هایی که صورت گرفته خواهید بود. به مرور زمان در برخورد با مشتریان مختلف و پروژه‌های متفاوت، صاحب تجربیاتی خواهید شد که اراده و مسئولیت‌پذیری را در شما بهبود خواهند بخشید.

۶- ابتکار
وابستگی و تابع بودن، از ویژگی‌های کار کردن در شرکت‌هاست. در این شرایط از شما انتظار می‌رود که از دستورهای رئیس‌تان پیروی کنید و اهمیتی هم ندارد که ایده‌ی بهتری دارید یا نه. اما شما به عنوان یک فریلنسر، نیاز به ابتکار عمل دارید. پرسیدن سوالات لازم و پیشنهاد روشه‌هایی برای بهبود پروژه، بخشی از کار شماست.

این موضوع مهم است، زیرا موارد بسیاری ممکن است رخ دهند که در آن یک مشتری نتواند به خوبی با شما ارتباط برقرار کند و در مورد آنچه که دقیقاً از شما می‌خواهد توضیح مناسبی ارائه دهد. در این گونه موارد این قوه‌ی ابتکار شماست که در فهم خواسته‌ی مشتری راهنمایتان خواهد بود و به کارتان ارزشی دو چندان خواهد بخشید. و طبیعتاً اگر مشتری پی به ارزش شما ببرد، بعدها نیز سفارشات دیگری را به شما خواهد سپرد.

۷- اصول کاری مشخص
به عنوان یک فریلنسر، مشتریان شما باید بدانند که قادر به انجام چه کارهایی هستید و انجام کدام کارها از عهده‌ی شما خارج است. هیچ کس از دروغ یا فریب خوشش نمی‌آید. هنگام برخورد با مشتریان صادق باشید و همیشه بر اصول کاری خود پابرجا بمانید.

۸- هدف
تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، تنها به مهارت نیاز ندارد. علاوه بر مهارت، شما نیاز دارید اهدافی تعیین کنید و در جهت دست‌یابی به آنها تلاش کنید. تا زمانی که به این اهداف برسید، قطعاً اهداف جدیدتری برای خود انتخاب کرده‌اید. رسیدن به اهداف شخصی (اعم از مالی و یا حرفه‌ای) کمک خواهد کرد که بر آنچه که انجام می‌دهید بیشتر تمرکز کنید.

۹- انعطاف‌پذیری
انعطاف‌پذیری به یک فریلنسر در تصمیم‌گیری و ارزیابی موقعیت کمک می‌کند. به علاوه هنگامی که در جستجوی موقعیت‌های جدید و یا تنوع بخشیدن به کارهای خود هستید، داشتن این ویژگی برایتان مفید خواهد بود. برای اینکه یک فریلنسر موفق باشید، نیاز دارید یاد بگیرید که چطور خود را با شرایط تازه تطبیق بدهید؛ این همان چیزی است که بازار کار از یک فریلنسر انتظار دارد.

انعطاف‌پذیری تضمین می‌کند که شما قادر هستید رسیدگی به پروژه‌هایی که باید به سرعت انجام گیرند را نیز برعهده بگیرید؛ آن هم در شرایطی که مشتری نیاز به کاری با کیفیت بالا و در کم ترین زمان ممکن دارد.

۱۰- انضباط
این مورد در واقع باید به عنوان مهم‌ترین مشخصه‌ یک فریلنسر در ابتدای لیست قرار بگیرد، زیرا بدون آن هیچ فریلنسری قادر نیست کارها را با موفقیت مدیریت کند. به عنوان یک فریلنسر، شما فرصت و آزادی زیادی خواهید داشت تا کارهایی که دوست دارید را انجام بدهید. اگر وقت زیادی را صرف کارهای موردعلاقه‌تان کنید، و نتوانید پروژه‌ها را در زمان تعیین شده تحویل بدهید، مشتریان را ناامید خواهید کرد و در نهایت در آمد کمتری خواهید داشت.

در جایگاه یک فریلنسر، شما رئیس خودتان هستید و در نقش یک رئیس، موظفید خود را وادار به رعایت نظم کنید و ساعت‌های مشخصی برای کار و استراحت خود درنظر بگیرید. با تنظیم یک برنامه‌ی زمان‌بندی شده، فعالیت‌های روزانه خود را سازماندهی کنید، تا مجبور نباشید بین کار و استراحت، یکی را قربانی دیگری کنید.

مسعود شریفی هستم موسس ام اس پی سافت و مدرس زبان های دات نت در این وبلاگ از اخبار ام اس پی سافت و هم مطالب مربوط به کسب کار مینویسم.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Site Footer

Sliding Sidebar

درباره ام اس پی سافت




ام اس پی سافت در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۹ با محوریت آموزش برنامه نویسی و انتشار پروژه های برنامه نویسی شروع به کار کرد که پس از چند ماه موضوعاتی همچون آموزش های تصویری و دوره های آنلاین هم به ام اس پی سافت اضافه شد. در حال حاضر چندین نویسنده و برنامه نویس در ام اس پی سافت فعالیت می‌کنند.

اینستاگرام ام اس پی سافت

No images found!
Try some other hashtag or username